En helt forferdelig ettermarkedsavdeling, hvor tilbakemeldinger og utførelse er under enhver kritikk, styr langt unna denne bedriften, med mindre du har et hav av tid og tålmodighet
Dato for utførte tjenester
Fra 26—4. 2019 og fra til dag dato
Beskrivelse av spesialist
Per Sørensen trenerer trenerer og trenerer
00
Svar
Reidar J.
12 juli 2022, 1:21 am
Har kjøpt leilighet av JM og er veldig godt fornøyd med alt fra salgsansvarlig til back-office ansatte. God informasjon gjennom hele kjøpsprosessen og oppfølging etterpå. Bra kvalitet for pengene. De er også flinke til å planlegge og gjennomføre utendørs områdene som framstår gjennomtenkte.
00
Svar
Amir V.
7 juni 2022, 1:42 pm
Veldig fornøyd med leilighetskjøpkjøp fra JM. De leverer kvalitet, veldig god oppfølging under hele byggeperioden, samt følger opp etter ferdigstillelse. De har også live kamera på byggeplassen slik at du kan følge byggeprosessen daglig
00
Svar
Janne G.
8 februar 2021, 6:10 pm
Firma som overhodet ikke tar hensyn til omgivelsene og turer frem som de vil
Det er trist å høre at du er så misfornøyd med JM Norge. Fortell gjerne hvilket boligprosjekt du skriver om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre som har samme opplevelse av oss på en bedre måte.
00
Svar
Fredrik N.
7 februar 2021, 2:39 pm
Arbeidet som utføres av JM gir et inntrykk av at de aktivt jobber for å gjøre minst mulig og gi minst mulig til kundene.
Lydisoleringen i leiligheten er svært dårlig, jeg hører hva naboene prater om i oppgangen og i deres egne leiligheter. Det føles ut som utgangsdøren min alltid står på gløtt eller at naboene er inni leiligheten min.
JM velger også den billigste løsningen på avtrekksvifta til kjøkkenet, den går sammen med resten av ventilasjonsanlegget, så man får aldri fred og ro i leiligheten (de periodene man ikke må høre på naboene). Det er konstant vindsusing fra avtrekksvifta, uavhengig av om den er i åpen eller lukket stilling så er det samme støyen.
Kvaliteten på arbeidet er også svært dårlig, gir et inntrykk av at JM presser håndverkerne på tid eller benytter de absolutt billigste håndverkerne.
På ferdigbefaring får man svært dårlig tid til å se over leiligheten og svært dårlig belysning under befaringen, JM sine ansatte blir irriterte om man plukker for mye på feil og mangler, slik at man blir usikker og stresser og dermed overser en del. Jeg oppdaget mye i etterkant som jeg kunne funnet på befaringen, til tross for at jeg brukte 2 timer i stedet for den oppsatte timen. Da jeg oppdaget det var det for sent, selv om jeg ikke hadde fått inn ett eneste møbel, i god kundeserviceånd fra JM. Leiligheten så allerede brukt ut i hjørner, lister mm.
Leilighetene er dyre å kjøpe, men billige i utførelsen og man får lite for pengene. Kjøp fra en annen utbygger om man har valget.… – vis
00
Svar
Marius J.
19 november 2020, 3:36 pm
JM er et virkelig mareritt å ha med å gjøre. Utrolig dårlig kvalitet på arbeidet som blir gjort, Umulig å forholde seg til ved reklamasjoner, når de først dukker opp så er resultatet dårlig etter så kaldt utbedring.
Jeg har over tiden hatt 10—12 servicearbeidene her, de alle har stor mangel på forståelse for hva slags oppførsel som er greit å representere når du jobber i et stort firma.
Jeg ville fraråde alle om å ha noe som helst med JM og gjøre.
Dette er ikke er engangstilfelle. Det er en generell erfaring med de over en periode på 1t år.
Dette er veldig trist å høre, Marius. Har tatt dette videre opp i kjeden og håper det løser seg. Du skal ha et meget bra hjem når du har kjøpt en JM bolig, og det er viktig for oss at du er fornøyd. Du hører fra oss.
00
Svar
Andreas N.
18 oktober 2019, 2:05 pm
Å kjøpe bolig av JM er et sant mareritt! De leverer leiligheter og fellesområder med flere og større mangler. De sluntrer unna og leverer elendig kvalitet på det som ikke synes så godt i bygget. Vi har utallige eksempler på short cuts!
De er elendige på oppfølging både når det gjelder kundeservice samt oppretting av feil og mangler. Regn med mange henvendelser til kundeservice på telefon og e-post, ingen eller mangelfull og rotete respons, samt minst to til tre år med masing! De spekulerer i at du blir utmattet. Dessverre er ikke dette enkelttilfelle, slik er det hos svært mange som kjøper bolig av dem. De skjuler seg bak såkalte kundeundersøkelser, men de er ikke kjørt etter at folk har mast i det uendelige! Styr unna JM er det beste rådet!… – vis
Det er trist å høre at du er så misfornøyd med JM Norge, og vi beklager alt negativt du har vært igjennom med boligkjøpet hos oss. Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb med det enn det du melder fra om her. Noen prosjekt har dessverre flere mangler enn andre, men vi setter oss alltid som mål å rette opp disse manglene på best og raskest mulig måte i etterkant så våre kjøpere blir fornøyde med leiligheten/boligen de har valgt seg ut. Fortell gjerne hvilket prosjekt du skriver om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre som har samme opplevelse av oss på en bedre måte.… – vis
00
Svar
Rakel K.
27 februar 2019, 11:42 am
JM følger ikke opp avtaler, ei heller retter opp feil og mangler som er i leiligheten. Veldig dårlig kundeservice/ettermarkedsavdeling.
Hei Rakel. Vi beklager veldig at du har denne opplevelsen av JM Norge og håper at vi har fått rettet opp de feilene og manglene du hadde i leiligheten din. Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb enn det du melder fra om her. Fortell gjerne hvilket prosjekt det er snakk om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre med samme opplevelse av oss på en bedre måte.
00
Svar
Simon R.
29 oktober 2018, 7:03 pm
Vi kjøpte leilighet av JM Norge for litt over ett år siden. Ettermarkedets avdelingen som skulle følge opp alle feil og mangler i leiligheten har vært svært vanskelige å få tak i og har gitt oss dårlig service fra første gang vi meldte om feil i leiligheten. De følger ikke opp ved at de sjelden svarer på e-post eller andre henvendelser og når de først kommer for å utbedre feilenede har de sendt håndverkere som ikke har gjort en skikkelig jobb og må komme tilbake igjen. Jeg har tatt fri flere dager fra jobb for å være hjemme når håndtverkerne har vært fordi jeg på forhånd har fått beskjed om at de skal være her i flere timer, men så viser det seg at de ikke blir i mer enn ett par timer. Fikk en ubetydelig kompensasjon for alle feilene som ble gjort, men dette fikk jeg ikke før jeg sa at jeg ville ta saken til forbrukerrådet og til byggenemda. Det er sikkert mange som har hatt gode opplevelser med JM, men jeg er i hvert fall ikke fornøyd og vil dessverre ikke anbefale noen å kjøpe bolig av JM.… – vis
Hei Simon. Vi beklager veldig at du har denne opplevelsen av JM Norge og håper at vi har fått rettet opp i feilene og manglene du hadde i leiligheten du kjøpte av oss. Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb enn det du melder fra om her. Takk for din ærlige tilbakemelding.
00
Svar
tom t.
27 juni 2018, 10:00 pm
Best av de beste
00
Svar
Signe M.
21 juni 2018, 10:26 am
Vi har kjøpt leilighet som nå er under bygging. Vi avventer tilbakemelding på de ønskene om endring vi har bedt om
Fortell gjerne hvilket boligprosjekt du skriver om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre som har samme opplevelse av oss på en bedre måte.
Lydisoleringen i leiligheten er svært dårlig, jeg hører hva naboene prater om i oppgangen og i deres egne leiligheter. Det føles ut som utgangsdøren min alltid står på gløtt eller at naboene er inni leiligheten min.
JM velger også den billigste løsningen på avtrekksvifta til kjøkkenet, den går sammen med resten av ventilasjonsanlegget, så man får aldri fred og ro i leilighet en (de periodene man ikke må høre på naboene). Det er konstant vindsusing fra avtrekksvifta, uavhengig av om den er i åpen eller lukket stilling så er det samme støyen.
Kvaliteten på arbeidet er også svært dårlig, gir et inntrykk av at JM presser håndverkerne på tid eller benytter de absolutt billigste håndverkerne.
På ferdigbefaring får man svært dårlig tid til å se over leiligheten og svært dårlig belysning under befaringen, JM sine ansatte blir irriterte om man plukker for mye på feil og mangler, slik at man blir usikker og stresser og dermed overser en del. Jeg oppdaget mye i etterkant som jeg kunne funnet på befaringen, til tross for at jeg brukte 2 timer i stedet for den oppsatte timen. Da jeg oppdaget det var det for sent, selv om jeg ikke hadde fått inn ett eneste møbel, i god kundeserviceånd fra JM. Leiligheten så allerede brukt ut i hjørner, lister mm.
Leilighetene er dyre å kjøpe, men billige i utførelsen og man får lite for pengene.
Kjøp fra en annen utbygger om man har valget. … – vis
Utrolig dårlig kvalitet på arbeidet som blir gjort,
Umulig å forholde seg til ved reklamasjoner, når de først dukker opp så er resultatet dårlig etter så kaldt utbedring.
Jeg har over tiden hatt 10—12 servicearbeidene her, de alle har stor mangel på forståelse for hva slags oppførsel som er greit å representere når du jobber i et stort firma.
Jeg ville fraråde alle om å ha noe som helst med JM og gjøre.
Dette er ikke er engangstilfelle. Det er en g enerell erfaring med de over en periode på 1t år.
Alt de gjør er å unnskylde og beklage!
Kun tomme ord og ingen handling!! … – vis
De leverer leiligheter og fellesområder med flere og større mangler.
De sluntrer unna og leverer elendig kvalitet på det som ikke synes så godt i bygget. Vi har utallige eksempler på short cuts!
De er elendige på oppfølging både når det gjelder kundeservice samt oppretting av feil og mangler. Regn med mange henvendelser til kundeservice på telefon og e-post, ingen eller mangelfull og rotete respons, samt minst to til tre år med masing! De spekulerer i at du blir utmattet.
Dessverre er ikke dette enkelttilfelle, slik er det hos svært mange som kjøper bolig av dem. De skjuler seg bak såkalte kundeundersøkelser, men de er ikke kjørt etter at folk har mast i det uendelige!
Styr unna JM er det beste rådet! … – vis
Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb med det enn det du melder fra om her. Noen prosjekt har dessverre flere mangler enn andre, men vi setter oss alltid som mål å rette opp disse manglene på best og raskest mulig måte i etterkant så våre kjøpere blir fornøyde med leiligheten/boligen de har valgt seg ut.
Fortell gjerne hvilket prosjekt du skriver om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre som har samme opplevelse av oss på en bedre måte. … – vis
Vi beklager veldig at du har denne opplevelsen av JM Norge og håper at vi har fått rettet opp de feilene og manglene du hadde i leiligheten din. Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb enn det du melder fra om her.
Fortell gjerne hvilket prosjekt det er snakk om så vi får satt ekstra fokus her og får hjulpet deg og andre med samme opplevelse av oss på en bedre måte.
Vi beklager veldig at du har denne opplevelsen av JM Norge og håper at vi har fått rettet opp i feilene og manglene du hadde i leiligheten du kjøpte av oss. Kvalitet og ettermarkedet er noe vi tar svært alvorlig og vi ønsker å gjøre en mye bedre jobb enn det du melder fra om her.
Takk for din ærlige tilbakemelding.