Hold dere LANGT LANGT unna. Support er drillet opp på å lyve — som andre nevner her. Du får mest sannsynlig beskjed om at det blir løst opp dagen etter eller snarlig, men du hører ikke noe mer.
Dato for utførte tjenester
August 2023
Beskrivelse av spesialist
Max m.fl
00
Svar
Troels R.
16 januar 2023, 2:56 pm
Jeg har en vanlig Nissan Leaf modell 2016 og har ikke kunnet lade bilen min på den oppsatte ladeboksen siden den ble oppført juli 2022, på nær hele september 2022 der det gikk fint å lade. Jeg har snakket med kundeservice flere ganger om uken på telefon og det tok dem 3 måneder å opprette en sak på problemet selv om jeg hver gang fikk beskjed om at de skulle opprette en sak. Etter å ha fått en kontaktperson som aldri svarte på epost eller telefon, henviste de til ham hver gang jeg ringte dem. Fikk på et tidspunkt lovning på ny ladeboks, etter å ha testet at bilen lader fint på en annen ladeboks i borettslaget, men hørte ikke mer fra dem på et par uker. Deretter fikk jeg en melding om at det var bilen min som det var noe feil med. De mener at den ikke kan lade på A/C type 2. Etter en snakk med Nissanforhandler sier de at de aldri har hørt om et slikt problem. Bilen lader fint på andre ladebokser installert hos venner, offentlige steder, i hele Norge og i utlandet. Har fått en ny kontaktperson gjennom borettslaget som faktisk stort sett svarer på epost, men problemet står fortsatt uløst, jeg betaler fortsatt månedlig leie av ladeboks og kommunikasjonen med Elaway er det dårligste jeg har vært bort i. Kan ikke anbefale dette selskapet.… – vis
Vi setter pris på din tilbakemelding og vi beklager for at dette har tatt tid. Vi følger opp support og får prioritert saken din. Du vil motta en mail i løpet av dagen med hva som skjer videre og kompenseres for opplevelsen din.
Mvh Katrine
00
Svar
Patrick N.
26 oktober 2022, 9:44 am
Svarer ikke på henvendelser.
Mye nedetid på lader.
00
Svar
Daniel E.
10 september 2022, 2:55 am
Defekt ladeboks i mars og september gjennom borettslaget. Første samtale lover alltid godt. Sak registrert og tekniker skal komme innen tre virkedager. Opplevelse at førstelinjen ikke greier å sette i gang serviceprosess, men bare besvarer telefonen. Tredje virkedagen vet ingen i førstelinjen noe annet enn at «sak er opprettet». Åttende dagen med purringer og femten samtaler med lovnad om at de «personlig skal ta tak i saken, og at de innen få minutter skal ringe tilbake og bekrefte serviceoppdraget». Kun en person gjorde dette, men da var det fredag etter klokken 16, og man ble bedt om å ringe igjen på mandag, da ingen teknikere uansett var på jobb nå. Fortsatt ingen bekreftelse på tidspunkt for service /reparasjon gjennom borettslagsavtalen. Flere ganger må man faktisk gå gjennom hendelsesforløpet med førstelinjen, da de ikke finner regisrert sak, mens andre ganger finner de saken…?… – vis
Vi setter pris på din tilbakemelding, Daniel. På denne måten kan vi bare bli bedre! Det er selvfølgelig beklagelig at du opplever vårt kundesenter på denne måten. Vi tar med dine tilbakemeldinger i denne saken og vil bruke dette videre for å forbedre oss.
Vi har ryddet opp og saken din skal nå være løst.
Mvh Stine
00
Svar
S H.
20 januar 2022, 8:06 pm
Lang ventetid på kundesenter (To ganger måtte jeg vente over 20min som «nummer 1 i køen») og ingen oppklaring å få der — et enkelt eierskifte tok over 5 dager. Men så snart jeg skrev mail til de så ordnet det seg på under 24 timer. Det er synd at kundesenteret virkelig ikke kunne svare på noe og at det måtte en klage til for at noe skjedde. Men glad det har ordnet seg og de var raske, forklarte årsaken og mener de skal gjennom rutinene sine på kundesenter. Kudos for det
00
Svar
Eirik M.
16 desember 2021, 11:17 am
Fantastisk håpløst selskap. Ikke evner de å registrere bestillinger som blir lagt inn, selv om jeg har fått bekreftelse på epost om at installatør skal ta kontakt innen kort tid. Uansett finner ikke Elaway meg i sin database, men er frekk nok til å skylde på at installatør ikke har tatt kontakt. Installatørfirma som tar på seg oppdrag fra Elaway burde tenke seg om to ganger før inngår et samarbeid med denne gjengen. Vondt i hjertet å MÅ benytte seg av dette selskapet når sameiet har inngått avtale med de.… – vis
00
Svar
Mathias O.
24 november 2021, 8:47 pm
Toppen av frekkhet! Etter at Ladeklar/Elaway fikk oppdraget med å utføre et arbeid med elektrisk infrastruktur i borettslaget vårt, oppdager vi at ladestativ med boks er plassert 1-meter innenfor p-plassen til vår nabo. Dette har medført at vi ikke har kunne ta i bruk el-billaderen. Etter å ha først vært i kontakt med Ladeklar/Elaway for 7(!) uker siden, for at de skal få satt ladestativet med boks på riktig plassering, har de de seneste 4 ukene ikke ønsket å svare oss og vi opplever at de kun er ute etter å trenere hele prosessen. Dette har medført at vi enda ikke har kunne få tatt i bruk ladeboksen vi har bestilt. Man skulle tro at etter klimamøte i Glasgow forstod man viktigheten av å jobbe for et grønnere samfunn, men dette firmaet er tydeligvis kun ute etter å mele sin egen kake. Toppen av frekkhet oppdaget vi da de valgte å sende oss en faktura for boksen, selv uten at de har rettet opp i feilen. Hadde fått 0 stjerner om det var mulig å gi.… – vis
Vi har tidligere vært i kontakt med deg angående dette, men tar en ny runde på det og skal ordne opp i eventuelle misforståelser fra vår side eller feil.
Klimaløfter og veien til et grønnere samfunn tar vi utvilsomt på alvor. 4000 tonn CO2 er så langt spart gjennom at folk lader på våre ladeanlegg.
Det er beklagelig hvis vi har gjort en dårlig jobb med kommunikasjon eller installasjon, og at din opplevelse ikke er på det nivået vi ønsker å være.
Vennlig hilsen, Christian
00
Svar
Saroj P.
20 oktober 2021, 4:29 pm
Enkelt å komme igang. Trekker 2 stjerne fordi det er altfor dyrt. Jeg lader ca 4 ganger i måned ca 78kwh til sammen og måtte betale 400kr inkludert 200kr i leie til laderen og 25%MVA på alt. Så blir det like dyrt som hurtiglader og dyrere enn drivstoff. Tar bilen ut ca 2 ganger i uken. Betalte ca 1100kr til strøm på hele huset.
Hei Saroj! Takk for tilbakemeldingen din, den setter vi pris på. Flott å høre at det var enkelt å komme i gang også.
Full forståelse for at det kan bli dyrt når du kun lader 4 ganger i måneden. Hadde du ladet hver dag en hel måned, så hadde leieprisen din fortsatt vært den samme (200kr for leie av lader) og regnestykket ditt hadde vært veldig annerledes.
00
Svar
Vidar G.
15 september 2021, 6:21 pm
Jeg klager tilnærmet aldri på denne måten, men jeg syns det kan komme fram at alt ikke bare er fem stjerner. Fem arbeidsdager har gått siden jeg snakket med kundeservice første gang om at jeg ikke lenger har en boks som virker. Ingen veit noe og jeg får skikkelig standardsvar på e-post. Nei, Ladeklar. Ikke svar her. Svar på henvendelsen min i systemet deres.
Hei Vidar! Vi har her tatt over driften på et anlegg med ladestasjoner fra en produsent vi har dårlig erfaring med. Det har derfor tatt uvanlig tid å kartlegge feil og få orde på ladestasjonene som ikke fungerer. dette er vår feil, og det beklager vi. Henvendelsene dine er besvart nå som tidligere og vi jobber med å få ladestasjonen din opp og gå.
00
Svar
Ken H.
6 september 2021, 1:42 pm
Meget bra oppfølging fra begynnelse til slutt. Som er veldig viktig for oss som skal håndtere dette opp mot beboere i sameiet. Kan anbefales på det sterkeste :-)
Valgets kvaler: Alle borettslag må tilrettelegge for el-bil lading i hht borettslagloven. Så hva gjør man Vi innhentet en rekke tilbud fra mylderet av tilbydere på dette. For oss var det i utgangspunktet meningen å eie fra dag 1 da alle anbefalinger man kunne finne på nettet tilsa det. Man kunne få tilskudd fra kommunen også hvis man kjøpte egen infrastruktur kunne man lese. Etter gjennomgang av alle tilbud ble vi ikke så mye klokere. På det tidspunktet var det 9 el-biler i borettslaget og de fleste ladet på stikkontakt med jorfeilbryter i hht regelverk. Så hva med alle de andre som ikke har behov på gjeldende tidspunkt, de som ikke har bil eller skal skaffe seg det i nær fremtid? Skal de betale for de 9? At det blir ett større behov etter hvert når alle har el-bil er vi helt klart enig i, men med å eie blir det også utgifter- forsikring, årlige kontroller av ladepunkter og installasjoner samt at garantitiden på blant annet ladeboksene blir gjeldende. Blir tilgang på mer strøm ett problem må man også dekke det. Vi ble meget positivt overrasket da vi fikk kontakt med ladeklar- de viste oss veien, her kunne man starte med å leie, kjøpe ut når som helst når vi følte at vi hadde nok brukere til at det kunne forsvare seg. Vi fant også ut at de hadde økonomiske muskler nok til å håndtere enhver utfordring rundt fremtidig utvikling og drift. Under hele prosessen har de vært meget ryddige og løsningsorientert. Anbefaler sterkt at alle borettslag som er i gang med å innhente tilbud om å kontakte ladeklar for gjennomgang av sine behov. Mvh Stein-Roger… – vis
Strålende! Tusen takk for god tilbakemelding Bente
00
Svar
Rune G.
12 kan 2021, 11:47 am
Har hatt Ladeklar i ca 1 år i borettslaget jeg jobber i og bruker det selv som beboer. Har hatt noe startproblemer men de blir løst fort og effektivt når vi tar kontakt med de. Veldig service innstilte folk som hjelper deg og bra med support tlf som er åpent 24/7
Takk for god anmeldelse Rune, det setter vi pris på
00
Svar
Trond J.
11 kan 2021, 7:34 pm
Et veldig godt valg av El bil ladere. Hurtig og problemfri installasjon og når startproblemer ble fixet har det fungert veldig bra. Veldig hyggelig mennesker på servicetelefonen de få gangene jeg har brukt dem har dem løst forespørselen på en rask og bra måte.
Helt greit men visst det er meningen at vi skal kunne få 22kW som det står i appen så har jeg aldrig fått mere enn 7kW selv om jeg har stått der alene å hatt lite strøm på batteriet. Ellers er det veldig dyrt, så blir at man lader når man absolutt må eller i helgen med laveste ladestrøm til bilen for å holde litt strøm til een så lenge som mulig. Hadde vært bedre med variable priser basert på hva strømmen faktisk koster.
Hei Remi, tusen takk for tilbakemelding — det setter vi pris på
Hvilken makseffekt man får er avhengig av det norske strømnettet. I området der du bor er det 230V strømnett og da er makseffekten for de fleste biler 7,4 kW for normallading. Vi har valgt en modell hvor du på fellesladere betaler du kun en fast pris for strømmen du lader for. Det vil si at uansett hvilken ladehastighet, eller når på døgnet du lader så betaler du kun for den strømmen du får inn på bilen. Prisen på ladingen hos dere er ca. halvparten av hva man må betale for hurtiglading langs veien.
Vi skal ta med innspillet ditt om en variabel prismodell i videre diskusjoner. Kanskje dette vil gjøre det enklere for sluttbrukeren. Ha en flott dag videre!… – vis
00
Svar
Hall F.
30 november 2020, 11:56 am
Skøyenlia borettslag begynte samarbeidet med Ladeklar høst 2018. Vi trengte litt tid til å vurdere elbillading og hva vi skulle gå for. Ladeklar hjalp oss i prosessen, samtidig som vi vurderte andre løsninger. Bygningsmassen vår er 60 år i 2020, godt vedlikeholdt, men med mulighet for akutt vedlikehold som krever penger på bok. Det var derfor en trygghet å vite at Ladeklar sto for etablering og drift av lading på alle våre parkeringsplasser og garasjer. Borettslaget slapp investeringen OG jobben med prosjektet. Ladeklar etablerte anlegget og drifter nå dette uten problemer. Det ble noen klager på pris til å begynne med, men dette kom fra bileiere som hadde vært vant til å lade gratis. Vi har nå opplegg til elbillading til ca 100 faste plasser og 6 ladepunkt for dem som ikke har fast plass. Samarbeidet med Ladeklar og deres underleverandører har gått knirkefritt, og vi er godt fornøyd med å gi beboerne lademuligheter samtidig som vi ikke har hatt utgifter på det!… – vis
Takk så mye Hall, for en god og beskrivende anmeldelse Det har vært fint å samarbeide med dere!
00
Svar
Heidi J.
27 november 2020, 2:39 pm
Winter-Haven boligsameie har via Ladeklar fått installert ladebokser for el-biler både i garasje og på uteparkering. Vi er meget førnøyde med arbeid utført og kundekontakt underveis og gleder oss nå til å møte fremtiden med miljøvennlige el-biler.
Vi i Fokusgården BRL er veldig fornøyd med valgt løsning. Prosessen gikk raskt og effektivt og har ikke kostet borettslaget noe, hvilket var viktig for oss. Vi har heller ikke hatt noen problemer i etterkant, og alt fungerer som det skal.
Tusen takk til Ladeklar og ZAPTEC som har fikset et flott elbilanlegg til oss. Oversiktlig og fint tilbud som stemte overens med den fakturaen vi fikk. Alt var inkludert i prisen, så de fikset hele jobben for oss! Ingen styrejobb med fakturering av beboere for lading og beborene kunne selv velge om de ville kjøpe ladeboks. Styret og beboerne er strålende fornøyd med leveransen og ikke minst pris. Styreleder Brendsvolltunet 3 boligsameie.
Takk Monica, hyggelig med en så god tilbakemedling :)
00
Svar
Fredrik B.
4 november 2020, 4:02 pm
Ladeklar og ZAPTEC har løst vår største utfordring. Vi ønsket oss en ladeløsning, men var ikke klare for å ta kostnaden med ny infrastruktur. Både styret og beboere er veldig fornøyde med installasjonsprosessen og produktet, og når kun de som har behov for lading må betale, blir alle fornøyde! Styreleder i Sameiet Kjørbokollen Garasjeanlegg
Jeg har snakket med kundeservice flere ganger om uken på telefon og det tok dem 3 måneder å opprette en sak på problemet selv om jeg hver gang fikk beskjed om at de skulle opprette en sak. Etter å ha fått en kontaktperson som aldri svarte på epost eller telefon, henviste de til ham hver gang jeg ringte dem. Fi kk på et tidspunkt lovning på ny ladeboks, etter å ha testet at bilen lader fint på en annen ladeboks i borettslaget, men hørte ikke mer fra dem på et par uker. Deretter fikk jeg en melding om at det var bilen min som det var noe feil med. De mener at den ikke kan lade på A/C type 2. Etter en snakk med Nissanforhandler sier de at de aldri har hørt om et slikt problem. Bilen lader fint på andre ladebokser installert hos venner, offentlige steder, i hele Norge og i utlandet.
Har fått en ny kontaktperson gjennom borettslaget som faktisk stort sett svarer på epost, men problemet står fortsatt uløst, jeg betaler fortsatt månedlig leie av ladeboks og kommunikasjonen med Elaway er det dårligste jeg har vært bort i. Kan ikke anbefale dette selskapet. … – vis
Vi setter pris på din tilbakemelding og vi beklager for at dette har tatt tid.
Vi følger opp support og får prioritert saken din. Du vil motta en mail i løpet av dagen med hva som skjer videre og kompenseres for opplevelsen din.
Mvh Katrine
Mye nedetid på lader.
Vi har ryddet opp og saken din skal nå være løst.
Mvh Stine
Vi har tidligere vært i kontakt med deg angående dette, men tar en ny runde på det og skal ordne opp i eventuelle misforståelser fra vår side eller feil.
Klimaløfter og veien til et grønnere samfunn tar vi utvilsomt på alvor. 4000 tonn CO2 er så langt spart gjennom at folk lader på våre ladeanlegg.
Det er beklagelig hvis vi har gjort en dårlig jobb med kommunikasjon eller installasjon, og at din opplevelse ikke er på det nivået vi ønsker å være.
Vennlig hilsen,
Christian
Jeg lader ca 4 ganger i måned ca 78kwh til sammen og måtte betale 400kr inkludert 200kr i leie til laderen og 25%MVA på alt. Så blir det like dyrt som hurtiglader og dyrere enn drivstoff.
Tar bilen ut ca 2 ganger i uken. Betalte ca 1100kr til strøm på hele huset.
Full forståelse for at det kan bli dyrt når du kun lader 4 ganger i måneden. Hadde du ladet hver dag en hel måned, så hadde leieprisen din fortsatt vært den samme (200kr for leie av lader) og regnestykket ditt hadde vært veldig annerledes.
Alle borettslag må tilrettelegge for el-bil lading i hht borettslagloven. Så hva gjør man
Vi innhentet en rekke tilbud fra mylderet av tilbydere på dette. For oss var det i utgangspunktet meningen å eie fra dag 1 da alle anbefalinger man kunne finne på nettet tilsa det. Man kunne få tilskudd fra kommunen også hvis man kjøpte egen infrastruktur kunne man lese.
Etter gjennomgang av alle tilbud ble vi ikke så mye klokere. På det tidspunktet var det 9 el-biler i borettslaget og de f leste ladet på stikkontakt med jorfeilbryter i hht regelverk. Så hva med alle de andre som ikke har behov på gjeldende tidspunkt, de som ikke har bil eller skal skaffe seg det i nær fremtid? Skal de betale for de 9? At det blir ett større behov etter hvert når alle har el-bil er vi helt klart enig i, men med å eie blir det også utgifter- forsikring, årlige kontroller av ladepunkter og installasjoner samt at garantitiden på blant annet ladeboksene blir gjeldende. Blir tilgang på mer strøm ett problem må man også dekke det.
Vi ble meget positivt overrasket da vi fikk kontakt med ladeklar- de viste oss veien, her kunne man starte med å leie, kjøpe ut når som helst når vi følte at vi hadde nok brukere til at det kunne forsvare seg. Vi fant også ut at de hadde økonomiske muskler nok til å håndtere enhver utfordring rundt fremtidig utvikling og drift.
Under hele prosessen har de vært meget ryddige og løsningsorientert. Anbefaler sterkt at alle borettslag som er i gang med å innhente tilbud om å kontakte ladeklar for gjennomgang av sine behov.
Mvh Stein-Roger … – vis
Har hatt noe startproblemer men de blir løst fort og effektivt når vi tar kontakt med de.
Veldig service innstilte folk som hjelper deg og bra med support tlf som er åpent 24/7
Hvilken makseffekt man får er avhengig av det norske strømnettet. I området der du bor er det 230V strømnett og da er makseffekten for de fleste biler 7,4 kW for normallading. Vi har valgt en modell hvor du på fellesladere betaler du kun en fast pris for strømmen du lader for. Det vil si at uansett hvilken ladehastighet, eller når på døgnet du lader så betaler du kun for den strømmen du får inn på bilen. Prisen på ladingen hos de re er ca. halvparten av hva man må betale for hurtiglading langs veien.
Vi skal ta med innspillet ditt om en variabel prismodell i videre diskusjoner. Kanskje dette vil gjøre det enklere for sluttbrukeren. Ha en flott dag videre! … – vis
Styreleder Brendsvolltunet 3 boligsameie.
Styreleder i Sameiet Kjørbokollen Garasjeanlegg