Utleiemegleren Pro betyr til meg profesjonell og perfect. Utleie processen just perfekt fra begynnelsen til slutt.Veldig førnøyd og anbefaler Ragnvald Håland Svendsen.
Anna K.
2 februar 2023, 9:57 pm
Hold deg langt unna. Frekke, kunnskapsløse, utnytter deg fra alle kanter og hjelper deg ikke om det skulle være noe. Sender du en Mail så får du beskjed om å ikke ta kontakt. Dette er noe av det verste jeg har vært borti. Hold deg langt unna dette firmaet, og hold deg enda lenger unna Pia Christiansen. Har ikke ord.
Stian L.
16 september 2022, 2:10 pm
Helt på trynet hvordan de behandler caser og hjelper kunden. Denne bedriften fortjener ikke livets rett til å operere.
Mona-Kristin S.
3 august 2022, 3:55 pm
Dårlig på reklamasjonshåndtering, ikke erfaren eiendomsmegler og manglende ryddighet overfor meg som leietaker i juni, juli og pt 2.august 2022. Skuffet.
Tob J.
18 juli 2022, 11:32 am
Ignorerer sms, telefon, epost. Unnviker å betale depositum uten grunnlag. Over 12 måneder
manoj k.
7 juni 2022, 10:47 am
It was good
Trine K.
25 kan 2022, 12:41 pm
Helt elendig. Et år etter å ha flytta ut har vi enda ikke fått tilbake depositumspengene, og de har «mista» saken hos seg. Purrer hver dag men får ikke svar. ANBEFALES IKKE
Pluma E.
17 januar 2022, 2:18 am
De prøvde å lure meg (leietaker) og eieren. Krevde ting som var bemerket som slitasje ved innflytting. Heldigvis eieren har stoppet galskapet. Stygt og uærlig bedrift
Pluma E.
17 januar 2022, 2:11 am
Svindel!!!!!!!!
Kristian B.
22 desember 2021, 5:00 am
Uprofesjonelle, kyniske, sleipe og kjipe folk. Så mange dårlige opplevelser at jeg ikke orker å skrive det ned. Aldri lei fra disse.
Stine Ø.
30 september 2021, 9:03 pm
Extremely unprofessional, do not respond in due time, rude and condescending. Do not use if you can avoid.
Ole A.
8 september 2021, 10:52 am
Ingen medmenneskelig hjelp å få. Her handler alt om å samle penger. Fraråder samtlige om å leige fra desse.
Halvor H.
5 juni 2021, 2:19 am
Denne e-posten fra leiebolig til deres leietakere vedrørende mulige permisjoner grunnet covid-19 beskriver fint hvor lite imøtekommende de er:
«Vi har stor forståelse for at mange har kommet i en uforutsigbar situasjon som følge av permitteringer grunnet utbruddet av Covid-19. At man blir sagt opp eller permittert er imidlertid ikke grunnlag for å redusere husleien eller fritas fra å betale husleien innen forfall. Dette er fordi økonomiske vanskeligheter (selv om de er aldri så plutselige og uforutsigbare) ikke regnes for å ligge utenfor det en selv kan kontrollere, jf. husleieloven § 3—2.
Forfallsdato og oppfølging av husleie er likt for alle som leier via Leiebolig, og skjer delvis gjennom interne og eksterne tjenester. På vegne av de som eier boligene vi leier ut kan vi dessverre ikke inngå individuelle nedbetalingsavtaler i enkelte leieforhold. Vi oppfordrer deg til å undersøke med NAV i din kommune om hvilke hjelpetiltak du eventuelt kan ha krav på som følge av permittering grunnet Covid-19.
Ta vare på dere selv og hverandre.
We understand that a lot of people are now experiencing a change in their income due to being temporarily laid off from work because of the outbreak of Covid-19. However, on behalf of the owners of the properties we rent out, we cannot extend the due date of the rent. Financial difficulties are not grounds for not paying rent in due time, even if the situation is sudden and unexpected.
The due date for paying the rent is the same date for all tenants renting through Leiebolig. The follow-up of unpaid rent is partly executed from external services. We are not able to make individual agreements regarding down payments or extension of the due date of the rent. We encourage you to contact your local NAV for information on any aid measures that might apply to you.
Take care of yourself and each other».
TL;DR Dersom du blir permittert fra jobben pga. covid-19, hør med NAV eller noen andre som bryr seg – mvh, leiebolig.… – vis
Daniel V.
24 september 2020, 11:49 am
Very bad treat from the manager at utleiemegleren pro.
Eskil O.
14 september 2020, 7:46 pm
Håpløst opplegg. Vært leietager i et år, og har ikke vært annet enn problemer. Ikke la deg lure av denne gjengen, de er bare ute etter pengene dine.
Morten H.
27 august 2020, 3:13 pm
Styr unna!
Jeg skal prøve å være saklig i denne anmeldelsen og begrunne så godt jeg kan hvorfor jeg skriver/mener det jeg gjør selv. Det kan være noen spissformuleringer.
Jeg har brukt dem i ett år, og det har fungert greit hver gang vi ikke har noe med dem å gjøre. Det hele startet med at vi flytter inn i leiligheten hvor komfyrvakten ikke fungerte som de (leiebolig) skulle gjøre. Noe de ikke gjorde. De planta alt over på oss som måtte styre og ordne selv. Det var en liten vannlekkasje undervasken som vi sa ifra om på en fredag. Da vi ringte vaktsentralen sa de at om vi ikke brukte dem sitt firma (som ikke kunne før mandag) så måtte vi betale selv. Vi tok da kontakt med eier (gikk rundt firmaet) som bestilte rørlegger og tok dette med leiebolig seinere. Det tar ofte litt for lang tid (dager) før vi fikk svar på ting. Veldig tungvint prosess med å snakke med leiebolig, som spør eier, som tar det til leiebolig som tar dere videre til oss. Rundt påsketider får vi en mail om at de har en konkurranse på jobben om å få best evalueringer, og lurte på om vi kan gi en god evaluering. Dette er helt feil måte å få evaluering på! Litt senere kom en mail om at alle måtte betale selv om det var Corona-tider. Man kunne høre med banker om lån eller andre, men Leiebolig ville ikke gjøre noe. Her tar man altså ikke samfunnsansvar og skyver det over på alle andre. Noe å ta med deg seg videre. Jeg har gruet meg veldig til utflytting, fordi jeg tenkte det ville bli kaos/dyrt for meg. Jeg bestiller utvask, ettersom det står at mange vasker ikke blir godkjent som man gjør selv (allerede her blir jeg engstelig for mange som ikke har god økonomi). Jeg måtte nesten gjøre alt selv med å ordne med vaskefirmaet. Ringe vaskefirmaet, møte dem med nøkkel hente det. også tar Leiebolig 1250 kr i admin gebyr? og at de ikke skal ha noe med det om det ikke er bra nok? Det er hårreisende! På utlevering kommer megleren for seint… ikke veldig greit. Det var en nøkkel som skulle erstattes. det tok over 3 uker… ikke veldig imponerende. Men det var et par hyggelige folk der som Cecilie på juridisk. Men et dyrt firma som ikke leverer etter det forventer. Hold dere unna om dere kan. Jeg hadde aldri leid av leiebolig om jeg viste hvordan det var, og vil selvfølgelig ikke bruke dem mer. Jeg tror det er bedre for eierne/utleier. Det virker som de følger opp dem mye bedre. Men om eier/utleier har noen mening om hvordan leietakerne skal bli behandlet, bør man styre seg langt unna.… – vis
a a.
21 august 2020, 2:22 pm
Utleiehaier
Tariq J.
26 kan 2020, 10:20 pm
After one years renting out my apartment through leiebolig/Utleiemegling, I can say it has been a very peacful and satisfactory experience. Appreciate professionalism displayed by my contact person Julie.
Kristoffer P.
25 kan 2020, 6:54 pm
Et lite seriøst utleiefirma, fra leietakers ståsted. Er kun interessert i å stjele mest mulig penger ut av lomma di, for å øke sin fortjeneste fra huseier.
Du er kun et leieobjekt, og blir på ingen måte behandlet som en kunde, som jo er det du er.
Vanskelig å få kontakt med, og utrolig trege når det kommer til å utbedre mangler, dersom de overhode er enig i at det bør utbedres.
Bunnkarakter på alle punkter.
Nora Y.
12 kan 2020, 2:58 pm
Aldri, aldri igjen! Selv om leiligheten vi leide var flott, og med tilbud om redusert husleie fra huseier ville vi ikke fortsette å leie. Leiebolig AS er noe av det værste vi har vært borti. Anbefaler å bruke et annet firma. Hadde jeg kunnet skulle det stått en minus foran den stjernen.
Frekke, kunnskapsløse, utnytter deg fra alle kanter og hjelper deg ikke om det skulle være noe. Sender du en Mail så får du beskjed om å ikke ta kontakt. Dette er noe av det verste jeg har vært borti. Hold deg langt unna dette firmaet, og hold deg enda lenger unna Pia Christiansen. Har ikke ord.
Over 12 måneder
«Vi har stor forståelse for at mange har kommet i en uforutsigbar situasjon som følge av permitteringer grunnet utbruddet av Covid-19. At man blir sagt opp eller permittert er imidlertid ikke grunnlag for å redusere husleien eller fritas fra å betale husleien innen forfall. Dette er fordi økonomiske vanskeligheter (selv om de er aldri så plutselige og uf orutsigbare) ikke regnes for å ligge utenfor det en selv kan kontrollere, jf. husleieloven § 3—2.
Forfallsdato og oppfølging av husleie er likt for alle som leier via Leiebolig, og skjer delvis gjennom interne og eksterne tjenester. På vegne av de som eier boligene vi leier ut kan vi dessverre ikke inngå individuelle nedbetalingsavtaler i enkelte leieforhold. Vi oppfordrer deg til å undersøke med NAV i din kommune om hvilke hjelpetiltak du eventuelt kan ha krav på som følge av permittering grunnet Covid-19.
Ta vare på dere selv og hverandre.
We understand that a lot of people are now experiencing a change in their income due to being temporarily laid off from work because of the outbreak of Covid-19. However, on behalf of the owners of the properties we rent out, we cannot extend the due date of the rent. Financial difficulties are not grounds for not paying rent in due time, even if the situation is sudden and unexpected.
The due date for paying the rent is the same date for all tenants renting through Leiebolig. The follow-up of unpaid rent is partly executed from external services. We are not able to make individual agreements regarding down payments or extension of the due date of the rent. We encourage you to contact your local NAV for information on any aid measures that might apply to you.
Take care of yourself and each other».
TL;DR Dersom du blir permittert fra jobben pga. covid-19, hør med NAV eller noen andre som bryr seg – mvh, leiebolig. … – vis
Jeg skal prøve å være saklig i denne anmeldelsen og begrunne så godt jeg kan hvorfor jeg skriver/mener det jeg gjør selv. Det kan være noen spissformuleringer.
Jeg har brukt dem i ett år, og det har fungert greit hver gang vi ikke har noe med dem å gjøre.
Det hele startet med at vi flytter inn i leiligheten hvor komfyrvakten ikke fungerte som de (leiebolig) skulle gjøre. Noe de ikke gjorde. De planta alt over på oss som måtte styre og ordne selv.
Det var en liten vannlekkasje under vasken som vi sa ifra om på en fredag. Da vi ringte vaktsentralen sa de at om vi ikke brukte dem sitt firma (som ikke kunne før mandag) så måtte vi betale selv. Vi tok da kontakt med eier (gikk rundt firmaet) som bestilte rørlegger og tok dette med leiebolig seinere.
Det tar ofte litt for lang tid (dager) før vi fikk svar på ting.
Veldig tungvint prosess med å snakke med leiebolig, som spør eier, som tar det til leiebolig som tar dere videre til oss.
Rundt påsketider får vi en mail om at de har en konkurranse på jobben om å få best evalueringer, og lurte på om vi kan gi en god evaluering. Dette er helt feil måte å få evaluering på!
Litt senere kom en mail om at alle måtte betale selv om det var Corona-tider. Man kunne høre med banker om lån eller andre, men Leiebolig ville ikke gjøre noe. Her tar man altså ikke samfunnsansvar og skyver det over på alle andre. Noe å ta med deg seg videre.
Jeg har gruet meg veldig til utflytting, fordi jeg tenkte det ville bli kaos/dyrt for meg.
Jeg bestiller utvask, ettersom det står at mange vasker ikke blir godkjent som man gjør selv (allerede her blir jeg engstelig for mange som ikke har god økonomi).
Jeg måtte nesten gjøre alt selv med å ordne med vaskefirmaet. Ringe vaskefirmaet, møte dem med nøkkel hente det.
også tar Leiebolig 1250 kr i admin gebyr? og at de ikke skal ha noe med det om det ikke er bra nok? Det er hårreisende!
På utlevering kommer megleren for seint… ikke veldig greit.
Det var en nøkkel som skulle erstattes. det tok over 3 uker… ikke veldig imponerende.
Men det var et par hyggelige folk der som Cecilie på juridisk.
Men et dyrt firma som ikke leverer etter det forventer.
Hold dere unna om dere kan.
Jeg hadde aldri leid av leiebolig om jeg viste hvordan det var, og vil selvfølgelig ikke bruke dem mer.
Jeg tror det er bedre for eierne/utleier. Det virker som de følger opp dem mye bedre.
Men om eier/utleier har noen mening om hvordan leietakerne skal bli behandlet, bør man styre seg langt unna. … – vis
Du er kun et leieobjekt, og blir på ingen måte behandlet som en kunde, som jo er det du er.
Vanskelig å få kontakt med, og utrolig trege når det kommer til å utbedre mangler, dersom de overhode er enig i at det bør utbedres.
Bunnkarakter på alle punkter.